Friday, September 18, 2009

Ulil Amri


Assalamualaikum Warahmatullah Warbarokatuh


Manis Bicara Indah Tutur Kata,
Lembutnya Lidah Mengata Nista,
Lidah Yang Tiada Bertulang Mengadu Domba,
Memfitnah sesama saudara,


Kata-kata kat atas tu hanya sebagai pembuka bicara ... Supaya kita beringat untuk menjaga lidah kita ... Hidup tak seindah fikiran , Mampu merancang tapi mungkin tidak dapat dilaksanakan ...

Ulil Amri , Pemimpin ... Saja je nak tulis tajuk cam tu , Dalam keasyikan Duniawi, Aku asyik berfikir, adakah aku perlu menerima jawatan itu atau tidak ... aku tak pasti ... Layakkah aku ... Aku rasa tidak ... Banyak lagi yang perlu aku pelajari, Aku tak layak untuk jawatan tersebut , Adakah aku perlu menolaknya, Bukan begitu menurut pengiraan keluargaku tapi hanyalah aku yang tahy diriku ... Jawatan itu tidak layak untukku ... Ia hanya menyeksakanku di Akhirat nanti ... Sampai sekarang aku masih berfikir ??? Adakah perlu atau tidak ... Sukar untukku membuat keputusan ...

Apapun ...
Hanya Allah S.W.T yang mempunyai jawapannya...




0 comments:

Post a Comment

 
Template by STR from Minima retouched by Nyahoo | ics - id | ADxMenu |